28 juli

Igår började jag då dagen med att bara sitta i soffan, le och vara otroligt nöjd. Dagen fortsatte att gå min väg och jag, Z och barnen åkte och badade. Skapligt mycket folk och hade det varit för ett år sen hade jag aldrig gått dit i en bikini men nu rörde det mig inte i ryggen. Det tog visserligen ett tag innan jag kom ner i vattnet och kunde doppa mig. Tyckte nästan att det var kallt men det var ju bara jag som tyckte det så i verkliga livet stämde det inte. Jag klarade i alla fall av att doppa mig och nu har jag officiellt badat för första gången i år, otroligt sent men böttre sent än aldrig! L tyckte det var jättekul att stå på bryggan och hoppa i tills han var i knähöjd med vattnet. Han svätte och lekte, grabben. Tittade på alla andra som badade. Kom upp, satte sig vid oss och tog en bulle. Tyckte det var för ljust och lånade mina solglasögon och han blev den snyggaste hunken på stranden, LÄTT! Han var uppe och köpte korv och betalade den alldeles själv. Han käkade upp korven och vi gick upp och köpte glass. Det sved lite i honom när han var tvungen att lämna ifrån sig tjugo-lappen men när han fick se glassen sken han upp. Till en början när vi skulle hem så ville han inte. Z började sätta på honom kläder. T-shirten lyckades bli blöt och han ville fortfarande inte hem men när skorna till sist skulle på så sa han; 'Mamma, jag vill hem'. Haha, SÅ skön! Vi var ju liksom påväg, vilket han visste om. Världens skönaste unge. R satt till en början på armen men det blev för varmt åt henne också så Z tog av henne så hon också fick bada. Hon kunde inte varit gladare. Hon blev som en sprattel-gubbe i kvinnligt kön när man doppade hennes ben i vattnet och skrek av glädje. Hon var glad under hela dagen, låg och skrattade och jollrade. Söta unge. Hade en superbra dag och det är något som måste göras om!

Vädret idag är inte lika bra som det var igår men det regnar inte i alla fall och det tackar jag för. Jag tänkte att jag skulle få tummen ur och göra mig i ordning och ta mig in till stan för att kolla om jag hittar något nytt. Något som passar för en gångs skull. Det vore skönt. I morgon vid denna tiden har tåget rullat ifrån Linköpings stad och jag är påväg till Karlstad. Det är mycket som är planerat och jag hoppas att jag hinner med det mesta men det viktigaste är såklart att träffa min familj. Något som pirrar i magen är att jag ska få träffa min bror igen. Som jag saknat honom! Mammi fyller år så måste även hitta en present till henne. Ser verkligen fram emot helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback