Uppdat. 26 juli


Såhär hårt tränade jag! PUST & STÖN!
KORS I TAKET! Jag har varit och tränat. Äntligen. Jag har ju tjatat om att jag ska få iväg min feta rumpa hur länge som helst nu men idag hände det. Efter frukosten så bestämde jag mig för att jag skulle samla vuxen-poäng idag så jag satte mig och betalde hyran och beställde biljetter hem till KAAAAARLSTAD! Vi åker på fredag för att fira mammi som fyller år. P ska träffa min familj där jag bott i hela mitt liv, efter ett år så det är verkligen dags nu! I alla fall, efter att jag gjort allt så packade jag min väska med träningsskor, vattenflaska, ett äpple (måste numera ha mat med mig vart jag än går) och allt annat som bara måste med. Jag tog vägen förbi stationen för att hämta ut våra tågbiljetter så nu ligger som i säkert förvar. Jag trevade vidare till 'Stadium' för att inhandla en tröja som jag kan träna i men det var inte det lättaste vill jag lova. Jag måste ju anpassa mina klädköp till en mage som jag inte riktigt har än men som jag snart kommer få. Jag hittade ingen tröja som var tillräckligt stor att växa i men jag hittade en som jag kan ha än så länge så den fick duga. Sen var det dags att gå till 'Feelgood' och det var inte så mycket folk, vilket jag tycker är SKÖNT. Jag tränade och tränade och jag tror jag var där i nästan två timmar. Skönt nu efteråt men just i stunden var det som att sakta . Hahah! Nej, men jag har ju inte tränat på snart två månader så jag får väl räkna med att den första tiden kommer inte flyta på direkt. 
Nu är jag hemma igen (såklart). Så fort jag klev innanför dörren satte jag igång att blanda ihop en pannkakssmet och medan den stod och jäste så hoppade jag in i duschen. Effektiv sörrni! Sen var det bara att steka. Sitter mätt i soffan och skriver detta inlägg och jag kan säga med huvudet högt att idag är jag verkligen på topp och stolt över mig själv att äntligen ha kommit igång. Underbart.
Nu ska jag gå ner till 'Priso' och köpa lite mjölk. Ner till 'Klippet' och köpa bakplåtspapper, värmeljus och se om jag hittar något till mamma eftersom hon fyller år på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback