En lillebror

Alva ska bli storasyster! -och i min mage ligger en liten lillebror

Igår lämnade jag och Pierre av Alva hos Sarah och fortsatte sedan in mot Karlstad och sjukhuset.
Tiden i väntrummet blev otroligt lång men tillslut kom det en äldre kvinna och ropade upp mitt namn.
Redan från start så var hon väldigt intresserad och berättade om allt hon mätte och kikade
på. Även fast hon sa att hon hade jobbat med detta länge så kändes det som hon var intresserad
av just min mage och pyret där inne. Hon var superbra!
Efter en stund frågade Pierre (såklart att det var han som frågade, nyfiken i en strut, ihii) om
hon kunde se könet och just då kom det in en andra sköterska. Jag sa att jag nästan var helt hundra
på att det är ytterligare en liten tjej i magen. Sköterskorna började då skratta och visade varför.
Det syntes SÅ tydligt att det var en liten pojke där inne ♥

Så den 14e maj är det beräknat att det ska komma en lillebror!
Det som känns lustigt är att ha en liten KILLE i magen, haha! Vet inte varför det känns så konstigt
men det gör det. Kanske är för att jag var så säker på att det var en liten tjej där inne?..
Sen ska vår lilla Alva bli storasyster. STORAsyster!?! Det är helt otroligt. Hon kommer ju bara vara
dryga 15 månader när lillebror kommer ut. Dom kommer nog ha väldigt roligt när lillebror är
tillräckligt stor att leka.

Nu börjar nedräkningen! ♥

Kommentarer
Postat av: Sara- mamma till Ebba

Ååh vad kul :D
Super stort grattis! :D

2012-12-11 @ 10:38:26
URL: http://annasaracaroline.blogg.se
Postat av: Sarasdiary

Åå men grattis! Vad kul :-D

2012-12-12 @ 17:51:22
URL: http://www.lifestyleblogs.se/sarasdiary

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback