Förkyld liten näsa

Lilla Alva har gått och blivit förkyld. Stackars lilla näsan.
Men hon är lika glad för det! Mammas fina ögonsten!
Idag har hon suttit i gåstolen, lekt och skrattat. Vi har spenderat några timmar ute i det kvava vädret.
Alva har suttit i sittdelen och jag har rensat mellan plattorna framför huset.
Det är inte klart än, men fint (!) blir det! Tänkte att någon nytta måste jag ju göra när jag får bo här.

För en timme sen nattade jag Alva och hon somnade gott i sin säng.
Nu sitter hon med mig, kollar på film och är klarvaken.
Mamma och pappa är uppe hos grannarna och grillar så mig gör det inget att hon är vaken.
Mysigt med lite mamma-dotter-mys, bara vi två

Alva stortrivs!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback