Middag och klädyra

När Pierre kom hem från jobbet så fick han sitta i en halvtimme
innan jag drog upp honom och Alva ur soffan för att gå och handla det
som behövs i kylskåpet för resten av denna vecka.
Nu är det gjort och maten ligger i magen.
Idag blev det tagliatelle med chorizo, broccoli och pesto.
Helt okej för att vara så enkelt.
Det var lite drag i det också som gjorde det hela lite roligare.



Sen fick jag en kommentar om klädstorlekar.
Just nu har ligger Alva mellan 50 och 56. Vissa klädesplagg i 50 kan hon
fortfarande ha medan vissa i samma storlek är alldeles för små.
Vissa kläder i 56 är för stora medan andra sitter perfekt.
När hon föddes hade hon 50, hon skulle säkert kunna haft 44 också men
dom kläder hade hon nog bara kunnat ha i någon vecka
innan man hade fått kliva upp i storlek.
Jag tänkte alltid att det är bättre att köpa lite för stora kläder
och att hon får växa i dom än att jag ska få köpa dubbelt och dom ska
sitta perfekt och jag är nöjd med det valet.

image description


Kommentarer
Postat av: Erica

Tack för svaret!



Då kanske vi inte tänkt helt fel i att ha lite i strl 50, mest i strl 56 och ett par i strl 62 för senare bruk.

2012-03-07 @ 21:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback