En helg på landet

Helgen som va spenderade vi hos mina föräldrar ute på landet. Otroligt skönt och uppskattat då det bjöds på underbart väder!
I lördags kom min pappa och hämtade oss och släppte av oss på skolan där jag gick när jag var liten. Där hade min syster anordnat en loppis. Där var det mycket folk, över förväntan! Mycket kända ansikten och det var jättekul. Några små fynd fick följa med hem. 
I söndags så ringde mamma och frågade om vi ville med hem och grilla och vem säger nej till grillpremiären? När vi kom hem till mamma och pappa så började vi med en promenad med Alva i vagnen då det var sovdags för henne men hon vägrade. Vi gick till en hage och tittade på långhåriga kossor och den som var mest facinerad var nog Pierre. Alva tyckte det var roligare med en katt som strök omkring. Vi fortsatte promenaden ner till sjön och runt om men Alva njöt i vagnen och tyckte sömn var överskattat. När vi kom tillbaka stod mamma vid grillen och Pierre och pappa skulle sätta upp en ny gungställning. Så småningom kom min syster med familj och det blev dags för mat. Efter maten gick vi ut och Alva satt länge i gungan och fick fart av kusinerna. Det blev fika i solen och alla var nöjda!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback