2 juli

till L köpte vi en radiostyrd bil, men den han fick var defenitivt mycket coolare än den på bilden!
idag när klockan ringde så fanns det inte en tanke på att gå upp, inte alls. jag ställde om klockan om kom upp myyyycket senare men så blir det när man får gå upp 03.49 och väcka sin pojkvän som däckat i soffan med filmen 'avatar' på högsta volym.
ja ja, jag kom i alla fall upp och jag fick med mig P till soffan en stund innan jag gick in i duschen. efter att jag var klar med allt som skulle göras där inne i regnet så såg jag att klockan hade runnit iväg och jag fick sätta lite fart med att föna håret, fixa till ansiket, få upp P ur soffan och klä på mig. så småningom kom vi iväg. och vi gick, och gick, och gick och tillslut kom vi in till stan och vi hoppade in på 'lekia' föratt köpa en present till L som fyllde 3 år igår och idag var det ju dags för hans kalas. vi hittade en radiostyrd bil, betalade, packade in den och sen packade vi in oss själva i en buss som skulle ta oss ut till 'lambohov'. när vi kom fram så plingade vi på dörren och den som öppnade var födelsedagsbarnet själv. han sa hej och sprang in igen för inne i vardagsrummet så hade han ju alla sina presenter och vi kom ju med ytterligare en. han öppnade den och till en början var den inte så rolig med P ville verkligen se vad det var för bil så han öppnade upp bilen och fixade batteri och började köra och den var ju en succé, bilen! den blinkade och kunde köra upp på bakhjulen och snurra på framhjulen. den tyckte han om, lillkillen. jätteroligt. lite senare bjöds det på kaffe och tårta coh när är det inte gott med hemmagjord tårta? -ALLTID! efter fikat och lite snicksnack så var det dags för oss att rulla hem och vi blev hemkörda av P's bror M. underbart att slippa den varma bussen.
äntligen hemma. jag och P bestämde oss snart för att gå ner till 'priso' för att handla inför dagens paj som vi hade bestämt oss för att göra, lax- och broccolipaj. den blev god men tyvärr så tog broccolismaken över lite så ska ni göra den så tänk på att inte fylla hela botten med broccolin. ett tips.
nu efter maten har vi parkerat i soffan och myst ner oss ordentligt. vi har kollat på en film, 'boot camp'. den baseras på verkliga händelser och den handlar om ungdommar som har lite problem hemma med attityd, droger och liknande som senare blir skickade till en anstalt av sina föräldrar och på anstalten blir dom torterade och illa behandlade. ni får se själva hur den slutar men det var verkligen sevärd! 'boot camp' alltså.
nu ska jag ta och äta något mer i denna kvava luft och ni får ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback