Uppdat. 25 juli


Jag var näst intill klar när P kom hem från jobbet idag och det är inte vanligt kan jag lova. Det dröjde inte länge efter att han kommit hem som det plingade på dörren och där stod M, Z, L och lilla R. L började direkt att kika runt i lägenheten för att hitta något roligt att leka med men stackarn hittade nog inte så mycket. Han kanske tyckte det var intressant ändå, vem vet. Vår lägenhet är ju tyvärr inte så barnvänlig än så länge men det ska det ju bli ändring på. Vi satte oss och pratade lite om det mesta innan dom skulle åka hem igen. Det blev en kort visit men det är bättre än ingenting men får hoppas att dom kommer förbi snart igen. Alltid roligt med besök.
Efter att dom åkt gick P in i duschen och jag gjorde iordning det sista med mitt utseende. Det dröjde inte länge förrän M ringde och sa att han skulle möta upp oss i stan och det gjorde han. Eller ja, han stod vid en gatukorsning (låter hemsk) där jag gick in på ett ställe och hämtade ut mina efterlängtade böcker. Den ena boken handlar om mordet på dom små barnen i Arboga och gissa om jag kommer gråta när jag läser den!? Den heter i alla fall 'Varför gråter inte Emma' och är skriven av Magnus Wennerholm. Den kommer nog vara hur hemsk som helt men ändå så bra. Sen fick jag en annan bok som heter 'Trasig' och är skriven av Shy Keenan. Kommer väl vara vaken långt in på nätterna för att läsa nu när dom verkar så bra. Det jag läser är ju i princip bara självbiografier. Det är det jag tycker är bra just för att jag vet att det har hänt på riktigt. Ruksigt spännande.
Ja ja, hämde böckerna och sen fortsatte vi in till stan och satte oss på 'Five Tastes' för att käka pizza. Jag kan lova att dom gör Linköpings godaste pizza. Det blev en capicciosa med kantareller och mild kebabsås. Den smälter verkligen på tungan. Vi satt och pratade lite runt borde innan jag och P fortsatte till 'Priso' för att handla lite mat hem till kylskåpet. När vi kom hem så blandade jag i ordning dipp, skalade morötter och skar upp gurka. Det är väl också något som väldigt gott! Får ju inte glömma att jag testkörde kaffebryggaren förut också och det blev gott kaffe (som tur var) även fast jag inte har något kaffemått, hahah!
Nu ska jag göra mig klar inför kvällen. Smink; OFF! Diska och fixa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback