Som på räls

Dagen idag har gått som på räls. Jag och Alva gick upp innan tuppen imorse.
Alva la sig i gymmet efter som frukost och pratade för fullt,
jag passade på att städa lägenheten. Nu är den ren igen, skönt.
Loppan somnade i gymmet så jag hann och äta, duscha, föna håret och fixa innan
Mikaela och Liam kom. Alva var inte vaken sådär jättelänge utan somnade i Mikaelas famn. 
Hon har en period nu, Alva, en sov-period. Sover som om hon vore nyfödd, skruttan!
Som ni ser på bilderna nedan är det inte vändningen från rygg till mage inte långt borta nu.
Hon var lite för trött imorse för att orka riktigt, men s.n.a.r.t så!

När Mikaela och Liam gått var det bara att väcka Alva, amma henne, klä på
henne och i princip möta Pierre i dörren för att handla lite mat innan
rådgivaren från Trygg Hansa kom.
Det kändes väldigt skönt efter besöket från Trygg Hansa. Nu vet jag vad man ska förvänta
sig av försäkringarna. Alva fick sig en bättre försäkring och även Pierre. Jag har redan en
men det dröjer nog inte innan jag byter heller. Nu är det ur världen.

Efter att rådgivaren gått ställde jag mig och gjorde mat.
Nu sitter vi i soffan, mätta och belåtna. Jag bloggar samtidigt som jag fixar Alvas
kvällsmat och kollar på hockeyn. Pierre spelar spel på sin telefon och Alva sover.
Hoppas ni haft en bra dag!

Vändningen är inte långt borta..



..men träningen är slitsam

 


Kommentarer
Postat av: ROXANNA

tack för tipset, jag köpte någon sådan för ett tag sedan, tror det var samma. men jag la ner för den var så kladdig haha. kanske ska börja smörja igen.

och vilken sötnos på bilderna :D

2012-04-17 @ 22:36:07
URL: http://sannassanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback