Sömntuta

Medan Pierre var och tränade tidigare idag så började jag och Alva med att sitta på golvet och leka. Hon tröttnade efter en stund så vi gick och bäddade sängen innan vi satte oss på golvet igen. Efter ytterligare en stund så fick jag självklart väldigt ont av foglossningen så jag satte mig i soffan med benet högt. Alva var inte sen att följa efter och ville upp i knät. Där slocknade hon. Pierre kom hem och Alva fortsatte att sova. Både jag och Pierre hann slumra till en stund och vakna men Alva fortsatte sova. Vi satt länge och väntade på att hon skulle vakna. Vi ville ut i solen och började bli hungriga. Tillslut hade hon sovit i nästan tre timmar, då väckte jag henne lite försiktigt i hopp om att hon inte skulle bli på dåligt humör resten av dagen och lyckades. Undra om hon är inne i en tillväxtperiod igen då hon sover så mycket?.. 
Alva fick en banan innan vi gick ut och vilket väder dagen bjuder på! +7 och strålande sol, underbart! Skrotungen fick gå omkring ute och kika och hon älskar det. Vi gick till affären och handlade det som behövs för resten av veckan så nu är det gjort. 
Väl hemma igen lagade vi en supergod middag! Helstekt fläskfilé med rosépepparsås, YUM!
Efter att ha suttit stilla en stund och bloggat kryper det i benen och jag funderar på att S-T-O-R-städa toaletten.


Kan man se mer fridfull ut? Älskade barn ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback