Vårtecken

Alva är inte alls pigg. Hon hostar något som liknar en råbock som skäller, nästan som krupp men inte riktigt. Torrt, så där så det syns på henne vad ont det gör varje gång hon hostar. Ögonen är jättesvullna och näsan är snorig, men ligger ändå under 38 när det kommer till febern som tur är. Usch, jag tycker så synd om henne.. ♥

Tidigare på förmiddagen tog vi på oss och gick ut. Tänkte att det kanske skulle göra Alvas hosta gott med lite frisk luft. Jag och Pierre passade på att fusksola en stund var medan den andre gick med Alva i vagnen. 
När Pierre låg i solariet och vi tog en kort promenad hittade jag och Alva vårt första vårtecken, tussilagon. Jättemysigt och nu är det bara vårvärmen som fattas ♥

På vägen hem gick vi förbi affären och med oss hem fick vi Corn Flakes som jag och Pierre åt tillsammans med mjölk och socker, precis som när man va liten. 
Nu har Alva vaknat så ska se om jag kan få i henne lite mat.

Årets första tussilago!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback