1års kontroll + vaccin

Tidigare idag var det dags för 1års kontrollen på BVC. Det innebar också vaccin vilket jag inte tycker om.
Hon fick en OK-stämpel i rumpan av doktorn då det gäller utvecklingen. Gå gör hon ju och kan en hel del ord vid det här laget. 
Vikten har däremot stått stilla (nästan) nu sen hon var 10 månader. Jag vet att det är för att hon har lärt sig gå och är en väldigt aktiv tjej, sen har vi också varit sjuka till och från i drygt en månad och banan och välling är det enda som har varit ätbart för damen. Detta förstod både läkaren och BVCsköterskan men dom ville ändå att jag skulle komma tillbaka med Alva om två månader och väga henne för att se så vikten sticker iväg uppåt nu när hon börjat äta igen. Längden däremot växer hon på.
Sen var det dags för vaccinet och det gick väl bra, måste jag säga. Klart att hon blev ledsen när dom stack henne med hon slutade så fort dom var färdiga, hon fick nappen och lägga sig på mitt bröst. Så stolt! ♥ 
Vår lilla yrpotta till BVCsköterska kollade inte så noga innan det gavs vaccin så dom förutsatte att Alva hade påbörjat vaccinationen mot Hepatit B så hon fick en sådan spruta idag. Det är alltså en sån vaccination som är frivillig och som kostar pengar men nu kommer vi få den gratis för att det var ett "misstag" av sköterskan själv. Det tackar vi för!
Dagens BVCbesök var lyckat!

Vid 1 år:
♥ väger Alva 10450 g
♥ är hon 79 cm lång
♥ har hon 44,2 i huvudomfång

Även fast man har fått spruta kan man pussas, älskade unge ♥

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback