Barnmorskebesök v. 28 (27+5)

Igår var det dags för ännu ett barnmorskebesök för att få lyssna på lillebror och mäta magen.
Vi pratade allmänt om hur jag mår just nu i graviditeten då jag är väldigt tät och förkyld. Från början var det influensa med feber och hela paketet men nu kan det vara graviditeten att jag är tät. Tråkigt..
Vi pratade även om mitt sjukintyg och att hon fortfarande vill att jag ska vara sjukskriven och lite om vad som händer nästa gång.
Sen när det var dags att mäta magen och lyssna på hjärtljuden så följde Pierre och Alva med. Alva tycker det är väldigt konstigt när barnmorskan klämmer och känner på mammas mage men sen när det galopperande lilla hjärtat hörs så stannar hon upp och lyssnar noga på lillebror ♥

SFmått: 27 (mitt på kurvan)
Blodtryck: 100/60
Hjärtslag: 145 slag/minut

Kvällsmagen igår v. 28 (27+5)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback