Vikthysteri

Nu efter nyår när man ser på tv så är det (nästan) enbart reklamer om olika viktklubbar. Något som är hemskt tycker jag. Jag tror det inte finns någon som varje dag kan se sig själv i spegeln utan att hitta något som man vill ändra på, lägga till eller ta bort från sin kropp. Jag vet själv hur påverkad JAG blir av alla dessa reklamer. 
Varför behöver man ett nytt år för att lova sig själv att man ska träna och äta rätt? Varför kan man inte bara göra det för att själv må bra? Måste det finnas ett löfte?

Jag vill träna och äta för att JAG ska må bra. Om jag gör det får jag både ork och lust att vara den bästa mamman till Alva och den bästa flickvännen till Pierre. Jag vill inte vara stolt över en siffra, jag vill vara stolt över den jag ÄR.


Kommentarer
Postat av: Sara-mamma till Ebba

Super bra skrivet och jag håller med dig fullt ut. Man ska vara stolt för den man är inte den man skulle kunna va.

Hur är det med magen?

Svar: Det är bättre, tack! Jag har fått ta det mycket lugnare nu än förut och det har lugnat ner sig lite med den molande mensvärken :-) Hoppas det är bra med er!
izabelladanngren.blogg.se

2013-01-15 @ 20:42:56
URL: http://annasaracaroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback