Nystart

Här har det ekat tomt en längre tid och det har hänt en hel del i våra liv. Det har varit fullt upp samtidigt som datorn valde att lägga av en längre tid. Finns det ens några läsare kvar? 
 
Alva växer så det knakar och hon lär sig nya saker och ord nästan varje dag. Hon är en liten tjej med en stor vilja och har testat oss (framförallt mig) till tålamodets yttre gränser den senaste tiden. Det har också påverkats av att hon har sina stora tänder på gång. Allt som hon aldrig tidigare gjort har hon busat med, från blomkrukor och kablar till skåp och dess innehåll. Hon har också blivit en riktig liten kelgris. Hon ska vara i någons knä eller bli buren näst intill h.e.l.a tiden. Äntligen håller den perioden på att ge med sig och vi börjar få tillbaka vår glada tjej. Under dom jobbigaste dagarna får man tänka på att detta bara är en period som (förhoppningsvis) snart är över. Den senaste älsklingssysselsättningen är att duscha. I duschen skulle hon kunna stå i timmar om vi lät henne. Hon sjunger, gurglar vatten, klappar i händer, skvätter vatten och skriker av skratt när strålarna når hennes lilla kropp. Mammas skrutt ♥
 
Alva är inte den enda som växer i familjen, både jag och lillebror blir allt större. Vi går idag in i v. 34 (33+0) och tiden kan gärna få gå fortare. Foglossningen och halsbrännan finns där och irriterar samtidigt som det går att leva med. Jag är fortfarande ständigt kissnödig (haha) så fort jag ställer mig upp. Magen blir superspänd när jag anstränger mig under en längre tid, snabba promenader är därför att glömma. Annars har jag en underbar graviditet, som med Alva.
 
Imorgon kommer pappan i familjen hem en gång för alla och det ska bli
SÅ underbart att få leva som en riktig familj igen ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback