Dagen med stort D är här

Idag, tisdagen den 14 maj, är lillebror beräknad. Idag är dagen vi väntat på SÅ länge och äntligen är den här. Nu kan min nedräkning börja på riktigt då jag förutsatt att jag skulle gå över tiden även denna gång. Håller tummarna att han vill titta ut under denna vecka i alla fall! ♥

Denna graviditet har liksom Alvas varit väldigt skonsam och lätt i det stora hela. Jag har kunnat vara "mig själv" och lekt med Alva som vanligt ända tills dessa sista veckor och det tackar jag för! Jag hade en period runt v. 34-36 som var otroligt jobbiga med foglossning och sömnlösa nätter. Pierre fick hjälpa en gråtande, gravid sambo att komma upp ur sängen på nätterna för toabesöken. Jag kunde knappt gå och Alva blev tvungen att leka med mig från soffan. Som tur är har det värsta släppt och jag kan i alla fall röra mig utan att behöva hjälp. Nu har jag istället problem med att jag akutkräks vissa dagar. I princip utan förvarning. Det gjorde jag under Alvas förlossningen men inte tidigare. Kan vara lillebror som spökar och ligger och trycker på någon nerv.
Som sagt, i det stora hela har jag återigen haft en bra graviditet. Helt underbart och nu väntar det allra bästa! ♥


Magen idag v. 40 (39+6)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback