Klippt lugg

Igår på förmiddagen så slog jag slag i saken som vi länge har funderat på, att klippa Alvas lugg. Den har länge hängt i hennes ögon om vi inte sätter upp det och det är ju inte alltid vår lilla 1åring tillåter ett hårspänne eller en liten snodd får sitta kvar i håret, haha!
Nu blev den klippt och hon blev en riktig liten flicka, så söt! Alva själv gick efteråt och tittade sig i spegeln och skrattade nöjt, hämtade en hårborste och gick tillbaka till spegeln för att göra sig fin, gullunge!

Efter att Alva sovit middag igår så tog vi på oss (det lilla vi behövde) och gick ut. Vi tog med oss en boll, hink och spade och gick till en lekplats med gunga. Alva pekade och skrek av lycka när hon såg gungan och hon gungade och gungade.. och gungade.. och gungade.. Ja, hon gungade huuuuuur länge som helst! Det gick inte att ta henne därifrån. Jag och Pierre turades om att stå och ge henne fart. Tur att det var så skönt ute! Vi kunde vara utan både jacka och mössa och vår lilla blekfis har fått färg i ansiktet!
När vi fått ner henne från gungan gick vi förbi affären och köpte glass innan vi fortsatte på en liten promenad. Vi gick och gick, och tillslut var vi äntligen hemma. Kan lova att jag ångrade att jag gick så långt under kvällen sen!

Måndag idag och allt är som vanligt igen. Under förmiddagen är jag och Alva själva här hemma och vi har redan myst massor! Druckit välling i sängen framför barnprogram och haft pusskalas. 
Vi har förflyttat oss ut till vardagsrummet och har busat tills min jumske sagt ifrån. 
Under dagen ska vi gå ut, säkert råka gå förbi en gunga innan vi ska gå till bibloteket och lämna tillbaka två böcker. Senare i eftermiddag, när Pierre kommit hem, så ska vi på kalas. Alvas kusin fyller hela 5 år idag! ♥

SÅHÄR busig och nöjd blev hon med luggen! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback