Uppdat. 26 augusti


Sådär. Nu har jag städat lägenheten. Dammsugit NOGA, dammtorkat och torkat golvet. Det är väl klart med min vinnande tur att jag skulle välta ut skurhinken fylld med vatten i hela hallen. Hallmattan var det bara att hänga ut på balkongen och det rann bokstavligen av den. Sen skulle jag skura upp allt vatten med moppen men det skulle jag ju inte gjort för när jag nästan var klar med ta upp allt vatten så välte jag ju ut den igen! Helt FUCKING otroligt. Jag tänkte inte äventyra problemet igen utan satte mig den här gången på alla fyra och torkade upp det med hjälp av en trasa. Det gick bättre. Som tur var. Man kan tro att jag sitter här och är trött på livet och är jättesur över allt vatten och att det hände TVÅ gånger, men faktiskt så rörde det mig inte i ryggen. Så skönt. Det är klart att man blev trött och utgav en och annan suck men värre än så var det inte. Ännu skönare.
Nu är lägenheten ren, tvätten är ren och jag svettas som en gris. Inte lätt att vara gravid och städa och det kommer bara bli tyngre. Sitter för tillfället i soffan, diggar musik och samlar krafter till att ta mig in i en dusch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback