Uppdat. 30 augusti


EN NÖJD TJEJ MED SINA MUFFINS!
Dagarna blir vad man gör dom till. Jag sa att det var en bakdag idag och det har jag visat. Jag gjorde iordning en deg som så småning om ska bli ett italienskt lantbröd och medan den står och jäser så gjorde jag dajmmuffins, YUM. Sitter och väntar på att dom ska svalna så jag kan provsmaka 'EN'. Hahaha, kommer vara slut innan P kommer hem. Brödet får vi se hur det går med för jag gör det ju för hand, utan en köksassistent. Håll tummarna!
Här kommer receptet på enkla dajmmuffins:

Du behöver:
50 g margarin
1 dl strösocker
1 ägg
2.5 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
2 msk vaniljpulver
1 dl mjölk
1 paket dubbeldajm
25 g ljus choklad

Gör såhär:
Vispa ihop det smälta smöret och socker och vispa sedan i ägget. Blanda mjölet, mjölken, vaniljsockret och bakpulvret i en bunke och rör sedan i blandningen av smör, socker och ägg. Krossa dajmen och tillsätt i smeten. Smält sedan chokladen i en kastrull (VAR FÖRSIKTIG!) och rör ner. Lägg smeten i muffinsformar och grädda sedan i ugnen på 175 grader i 15-16 minuter. Låt svalna och NJUT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback