Älskade Värmland.

Hej bloggen! ♥

Andra dagen här i Värmland och jag sitter för tillfället i Värmskog där mina föräldrar bor. Det kändes hur bra som helst att komma hit och för första gången i år har jag fått in lite julkänslor i min kropp. Jag älskar det här stället.

Igår så möttes jag upp av mormor på stationen, vilket inte var väntat med jätteroligt! Mamma kom så vi gick och fikade lääänge. Jag och min mor försökte hitta något i stan men varken jag eller hon var så supersugen på att armbåga sig fram i dom olika affärerna så vi gav upp. Det vi fick med oss hem var ett litet sätt till bebis av den blivande mormorn. Gulligt!
Jag blev hämtad av min bror och vi åkte hem till Värmskog där jag sa hej till min käre mor och far innan jag fick börja köra på folket som skulle ha det livat denna lördagskväll. F hamnade på skolan och skulle spela öl-innebandy och när jag hade kört honom så åkte jag upp till min syster och hennes goa barn. Satt länge och pratade (om så klart barn!) och tillslut var hon äntligen klar och jag kunde köra in henne till stan. Väl lämnat av henne var det bara att åka och hämta min svettiga bror som skulle hem och duscha för att sedan dra till nästa stopp. Det var A som fyllde 20 igår så där hamnade vi. Jag var den enda som var nykter men jag hade nog roligast av alla och skrattade åt folket. A och C ville ta en tidig kväll så jag och min bror åkte in till stan för att umgås med syster och hennes karl. När dom var klara på krogen var det dags för nästa stopp; McDonalds sen var det äntligen dags att åka hem. Kl. 03.22 la jag huvudet på kudden och jag kan lova att det dröjde inte många sekunder innan jag sov som ett barn.

Självklart så kunde jag inte sova längre än till 09.15 ungefär så det var bara att gå upp och se glad ut när magen kurrar. Under några timmar nu har jag varit hos min syster och kikat på barnkläder och fått med mig en del 'bra-att-ha-saker'. Kommer in bilder på tisdag kan jag gissa på.
Jag har ätit några mackor men väntar på dagens höjdpunkt; mammas mat som snart är klar. Senare idag tänkte jag och mamma pröva oss på att göra årets första sats av Romnäskola och se hur det går. Det är ett 'hemligt' recept som gått i vår familj i många, många år men som är supergott!

Än så länge har jag haft det superbra och jag har verkligen utnyttjat min vakna tid men nu känner jag att det ska bli skönt med mat i magen och sen lägga sig och vila på den en timme.


Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

Härligt Bella, du har en helt underbar familj :)

Är du hemma hela julen?

Kram!

2011-12-18 @ 19:59:45
URL: http://pillargontanten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback