Juletid och julefrid.

God kväll!

Hittills har jag inte haft mycket till tid över för bloggen tyvärr men jag har haft en otroligt trevlig jul!
Igår innan vi åkte till P's syster där julen skulle firas så var det fullt pådrag i mitt kök med ägghalvor och skorpbak. Jag lyckades få allt klart (till och med mig själv!) innan vi blev upplockade, tack gode för det! När vi kom fram började julmyset direkt och vi blev bjudna på glögg och mina skorpor med saffran och hasselnötter gick flitigt åt. Maten dröjde, som tur var, inte så länge innan den blev klar och jag var supernervös inför vad P's familj skulle tycka om min Janssons men den gick hem! Om inte mer, dom älskade den! Lyckorus och en stor lättnad. Maten slank ner, besök av tomten, paketöppning och mycket prat om allt mellan himmel och jord. Jag och min man tog en taxi och kom hem strax innan 01 och somnade direkt av utmattning.

Idag har vi bara myst. Vi har hyrt film, ätit pizza och bara ägnat oss åt varandra och som jag njutit!
Något som jag däremot har gått och tänkt på och pratat om hela dagen är att det är precis en månad, EN MÅNAD, kvar tills bebis är beräknad att komma. Det har äntligen börjat pirra lite i magen av förväntan för nu är det nära på riktigt! Mina fötter har börjat svullna upp lite gran av vatten men jag hoppas att det inte blir värre, men vi ska nog ta oss ut på stan imorgon för att inhandla ett par uggs till mig, otroligt behändiga skor!

Hoppas ni alla haft en superjul och jag önskar er god fortsättning!

Här är en bild från gårdagen när L får paket av tomten. Han sken som en sol, lillkillen.


Kommentarer
Postat av: Suzan

fin gran!

2011-12-25 @ 22:48:03
URL: http://www.ettdussinpannor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback