Saknade vänner.

Jobbpasset för idag är gjort och det gick hyffsat bra ändå med tanke på hur trött jag var i morse. Med lite kaffe (läs: 6 koppar) så gick det allt bra. 

Nu sitter jag hemma, ensam. Ja, P blev tydligen helt plötsligt utbjuden på resturang av en gammal vän till honom som nu bor i Norge men är hemma och hälsar på och detta kunde han ju inte missa. Jag har slängt fram datorn och böcker från skolan och tänkte sätta mig och plugga lite, kors i taket.
Men det är dagar som denna när jag verkligen saknar alla mina vänner hemma i Värmland. Att bara kunna slå en signal till någon när jag känner mig ensam och att då kunna ses. P kan unna sig sånt fortfarande men jag blir alltid sittandes kvar här hemma och ugglar. Det har många gånger flygit en tanke igenom mitt huvud att flytta tillbaka just på grund av ensamheten. Visst att jag har P, men han har ju också ett liv. Han tränar, jobbar och umgås med vänner medans jag sitter här hemma och värre kommer det bli då jag snart går på mammaledigheten med 100%. Det är svårt att skaffa sig nya vänner på ny ort när man inte vet vart man ska vända sig. Förr gick man ut på krogen, söp sig full och på köpet fick man en hand full nya, roliga vänner men det är lite svårt nu när jag är höggravid. Sen får jag å.n.g.e.s.t så fort jag ser en Systembolags-kasse nu för tiden, så det är bra med det. SUUUCK.

Nu ska jag fortsätta att plugga sen ska jag gå och lägga mig tidigt ikväll då jag bestämde mig för att jobba i morgon. P är ledig men jag har ingen lust att sitta hemma med honom ändå. Lite extra pengar i kassan är alltid ett plus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback