Bebislycka.

Hela dagen har jag varit omgiven av allt som har med bebisar att göra. M och L kom hit på förmiddagen och bara myste. Vi fikade och pratade om allt mellan himmel och jord innan vi tog bussen upp till US (Universitetssjukhuset) där vi hälsade på inne på BB, där jag i januari förhoppningsvis ska föda mitt barn. Där träffade jag G, P's brors sambo som jobbar där. Mycket mysigt! Efter det besöket var det dags för L att göra en hörselkontroll och det gick jättebra och han var så duktigt, lillkillen. Vi åkte ner en sväng till stan och jag fick med mig lite bebiskläder hem.
Nu sitter jag hemma i soffan med svidande ögon, på grund av både trötthet och förkylning. Under kvällen har jag och P varit på förlossningsinformation och jag har aldrig sett så många gravidmagar på ett och samma ställe. När vi satt där och lyssnade på barnmorskorna som föreläste slog det både mig och P att det endast är 71 dagar tills vi beräknas vara föräldrar. Skrämmande underbart. Jag längtar så!
Nu ska jag göra mig i ordning och sen bumms i säng för att vara utvilad inför morgondagens jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback