Where's the time?

God morgon bloggen!

Sitter i soffan och kikar på Nyhetsmorgon samtidigt som jag nästan får tvinga i mig frukosten. Tror det är för att det trycker på mina organ som jag känner blä för mat nu? Lyckades i alla fall med att spilla på magen så måste byta överdel ytterligare en gång. S.u.c.k. Sen ska jag börja göra mig i ordning för dagen jobbpass.

Så här på morgonen sitter jag också och undrar var all tid tar vägen. Jag tycker inte jag gör så där jättemycket men ändå så hinner jag inte med allt jag vill hinna med. Det blir liksom att jag jobbar och när jag kommer hem så ska det plockas hemma, maten ska lagas, lägenheten ska städas, tvätten ska tvättas och allt där till. Jag skulle vilja hinna att putsa fönstrena nu innan den första snön kommer (OM den kommer!?), jag vill rensa ur garderoberna, jag vill få ner en bokhylla i förrådet, jag vill hinna julpynta till helgen men det tycks inte hinnas med. Idag ska jag ju jobba och ikväll ska jag tvätta om det finns tvättid, imorgon har jag ett möte kl. 10 sen kanske jag kan ta tag i fönstrena här hemma. På torsdag ska jag jobba och efter det är det både dags för barnmorskan och föräldragrupp. På fredag ska jag jobba igen och på eftermiddagen vill jag ju hinna med julpyntet men måste också hinna med en sväng på stan för att inhandla lite mys. På lördag är det kalas för I i Lambohov så den största delen av dagen lär spenderas där. På söndag är det första advent och därav Julmarknad i Gamla Linköping som jag bara SKA besöka om jag så ska göra det själv. Jag älskar det, SÅ mysigt! När man sitter och skriver det så här känns det inte som om jag har så fullt upp men sen när man har en mage på över ett kilo så tar allt så mycket längre tid. Igår skulle jag vara smidig och raka benen innan jag skulle på mötet och trodde jag hade passat in detta så bra men det tog 20 minuter längre än vanligt att få benen lena och det hade inte jag räknat med så jag fick stressa som tusan! Åh, pust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback