Fredagsmys.

Städningen gick otroligt snabbt idag, som tur var, för jag fick ont i ryggen konstigt nog. Så när P kom hem så låg jag i soffan och nästan sov. Han kom och la sig och jag fick krypa upp sådär mysigt nära och sova i hans armar i en timme. När vi vaknat till gick vi ner till affären för att handla lite mys till tv-kvällen börjar. Well done.
Vi, eller ja, idag var det faktiskt P som gjorde det mesta, fixade maten när vi kom hem. Kyckling med svamp och pasta (recept kommer i slutet av inlägget), supergott! Vi käkade till Sveriges vinst i fotbollen och njöt. Fast jag tyckte lite synd om dom just på grund av vädret. Nu vankas det Idol och jag känner att jag är ganska snurrig i huvudet så jag tröstar mig med chips.

Du behöver:
4 st kycklingfiléer
100 g chaminjoner
100 g kantareller
citronpeppar
salt
1 gul lök 
1 msk kycklingfond
1 tsk kinesisk soja
1 burk cognac- & kantarell creme fraiche
pasta

Sätt på pastavatten och koka pasta. Tärna och stek kycklingen i smör. Krydda med salt och citronpeppar. Dela champinjonerna och kantarellerna (om dom är så stora att det behövs), klyfta löken och stek tillsammans med kyckligen. När kycklingen är genomstekt häll i fond, creme fraiche och soja. Låt koka ihop och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback