Gamla Linköping

Jag och min man bestämde oss för att spendera det mesta av dagen utomhus. Efter frukosten gjorde vi oss i ordning för att bege oss ut och vi gick till Gamla Linköping. Hur mysigt var det inte där?! Att jag inte varit där tidigare. Där vill jag bo, men jag hörde ett samtal i en utav boderna där inne att det var flera års kö för en lägenhet där. Synd, för det var verkligen urfint. Älskar alla gamla skyltar som hänger ovanför dörrarna och alla fina spröjs runt fönstren. 
När vi kom hem så började vi med maten. Idag fick det bli ungstekt potatis och morötter, fläskfilé, hemmagjord sås med kantareller och champinjoner och karamelliserad lök. Åh, jag är så mätt. Kommer inte kunna röra mig på flera veckor känns det som men det lär väl lägga sig och jag blir hungrig om någon timme igen om jag känner mig själv rätt. 
Sitter och kikar lite på 'Finnkampen' nu men jag tror vi ska lägga oss och kolla på 'Jägarna' med lite lördagsmys. 
TTYL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback