Jag måste..

..sluta att tvinga mig själv till att göra sånt jag inte har lust med och som jag faktiskt inte behöver ta itu med just nu. Som nu; jag sitter i soffan, ögonen håller på att slå ihop och jag är jättetrött men ändå ska jag bråka med mig själv om att samla krafter för att gå till köket och ställa mig och diska. Viss disk måste diskas om när P har diskat dom, haha. Men på helgen har jag och min man kommit överens om att det är han som ska sköta disk, matlagning och liknande men det blir aldrig av. Han skulle aldrig självmant ställa sig och diska om inte jag ber honom medan jag får göra det tusen gånger om dagen. Det kommer per automatik för att jag inte vill ha en massa äcklig disk i diskhon. Jag har en tendens att tvinga mig själv att vara vaken längre än vad jag i själva verket orkar. Skulle min kropp bestämma skulle jag vissa dagar ligga sovandes som ett litet barn redan vid 20-snåret. Varför jag håller på så här vet jag inte. Men nu är klockan så mycket att jag inte orkar vara vaken längre och att det finns disk struntar jag i och det ska jag försöka göra så länge jag kan. Så KANSKE P tar tag i det när han får se hur det kommer att se ut när jag inte gör något.
Hoppas att ni får/har en bra kväll och drick nu inte för mycket alkohol-haltiga drycker! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback