Kaffe-drickande.

Fick en kommentar om att man inte ska dricka kaffe när man är gravid och jag vet att för mycket intag av koffeinhaltiga drycker är skadligt men den där ENDA kaffe-koppen jag dricker på morgonen är inte skadlig för fem öre. De flesta barnmorskor säger att man kan fortsätta dricka kaffe men att man ska hålla koll på hur mycket koffein man får i sig på en dag. En kopp gör varken till eller från så mitt dagliga intag av koffein får bestå. 
Jag skulle ju heller aldrig göra något som skulle kunna skada mitt barn. När jag fick reda på att jag var gravid var jag rökare. Två dagar senare hade jag slutat med ciggaretter och har inte haft något problem med det alls. Det är ju något som är skadligt både för mig och barnet. Inga konstigheter. Idag är jag glad att jag slutat röka och jag hoppas det håller i sig även när bebben hittat ut.
Men jag tackar också för omtanken som finns i kommentaren! :-)


Kommentarer
Postat av: elinea

De va inget otrevligt menat så du vet de:)

2011-09-19 @ 15:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback