World Trade Center


Jag och P har ätit frukost och avnjutit en kopp kaffe i soffan framför tvn, men jag ryser. Idag visas det mycket bilder från World Trade Center-attacken. Jag kommer ihåg att jag kom hem från skolan den dagen och satte på tvn och det var bara bilder och nyheter från New York. Jag tycker det är lika hemskt att se det idag som det var då. Det är redan tio år sen detta hände. Helt sjukt. Jag skulle någon gång i mitt liv åka till New York och besöka Ground Zero, minnesplatsen som är gjord efter detta. Tänk att några människor kan ställa till med en sån stor förödelse. 
Något jag funderar runt är att det dödas människor av 'de högre' varje dag. Khadaffi ska bort och Usama Bin Ladin ska bort och var till en början Försvaret från olika länder som skulle utföra detta. Där dödas det så otroligt många oskyldiga människor på kuppen och det gör dom inget större av genom media och så vidare. Jag tycker att World Trade Center är något som alltid kommer att beröra många liv både nu och om 50 år framåt men jag tycker det är synd att vissa händelser ska särbehandlas. 'De högre' är inte bättre än någon annan självmordbombare när dom gör detta i ett försök till att göra världen till en bättre plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback