Barnmorskebesök

Nu är jag och P hemma igen efter ett barnmorskebesök. Det gjorde mig lite nervös och framför allt stressad!
Allt såg bra ut som vanligt, blodtryck och lillfisens hjärta. Helt plötsligt börjar hon prata om igångsättning och de högg till i magen. Den 7e februari, alltså om en vecka, har vi fått tid för bedömning inför igångsättning, om det inte sätter igång innan dess. Jag b.e.r verkligen för att det ska hända något innan dess. Igångsättning gör mig nervös då jag vet exakt när jag kommer få ont, jag vill hellre ha PANG PÅ RÖDBETAN liksom.
Hon gjorde också en undersökning som vi bad om för att se om det hade hänt något. Det var verkligen inte skönt, aj aj! Hon sa att jag kunde vara lite öppen men att hon inte ville gå för långt in då det gjorde väldigt ont eftersom tappen satt så långt bak. Men allt såg bra ut och bebisen ligger jättefint så det är bara att hålla tummarna!
Nu ska jag hoppa upp i P's knä och trösta mig efter undersökningen med chips och dipp.

Kom nu, skruttunge! ♥
image description

Kommentarer
Postat av: Sara-mamma till Ebba

Jag lider med dig. Hoppas verkligen att plutten vill komma ut nu väldigt snart:)

Vilken tur att allt såg bra ut iallafall.

Sköt om dig å magen<3

2012-01-31 @ 19:34:34
URL: http://annasaracaroline.blogg.se/
Postat av: Pillargontanten

Skitungen kommer när den kommer, och du, igångsättningen är precis som om det startar själv :)

Det här går bra ska du se ;)

Kramen!

2012-01-31 @ 20:09:04
URL: http://pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Elin-gravid

har också gått över tiden. 4 dagar, så jag ska också på bedömning om igångsättning nästa vecka på måndag eller tisdag om han inte kommit då, hoppas vi båda slipper det!;)

2012-01-31 @ 22:32:44
URL: http://elinvestlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback