VÄLKOMMEN GRAVIDITETSVECKA 41 (40+0)

Idag har jag gjort 40 hela veckor som gravid kvinna/blivande mamma. Jag kan inte förstå det själv, man lever i någon sorts förnekelse även fast man kroppsligt är involverad i det med magen, sparkar och så vidare.
Jag går med ett ständigt leende på mina läppar. Vetskapen om att mitt eget barn snart, vilken dag som helst, ligger i mina armar gör mig till världens lyckligaste.
Det finns också ett pirr i magen av förväntan för vad som komma skall. Jag ska, återigen vilken dag som helst, bli mamma. Jag har åtagit mig den största uppgiften som finns. Jag ska ta hand om en människa, en liten en. En underbar liten varelse, det vet jag att det kommer vara redan nu. Jag ska få se en liten del av mig själv i denna människa. Det är helt otroligt. 
Detta är den vackraste och kommer att bli den vackraste resan jag kommer få vara med om.


image description

Kommentarer
Postat av: Joaqim Chail

har ni tänkt på några namn än då? :)

2012-01-25 @ 21:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback