Amningshysteri

Jag och Alva har flyttat oss från sängen till soffan.
För tillfället ligger hon och sover tungt i min famn efter en lite orolig natt.
Tror Alvas mage inte var hennes bästa vän.

Det här med amning, varför sådan hysteri?
Min mjölk har i princip lagt av i ena bröstet, medan det finns mjölk till tre hungriga bebisar
i det andra. Jag har frågat mig själv om jag vill gå med ett SUPERSTORT bröst
och ett litet. För det är verkligen skillnad!
Sen om jag ska fortsätta amma ur enbart det vänstra bröstet kommer det
bli ordentligt misshandlat, vilket det redan börjar bli.
Jag vill amma min dotter så länge jag bara kan. Jag försöker att pumpa igång
det andra bröstet, men går det inte så går det inte.
Jag kommer inte tvinga igång något som inte fungerar, tror inte det kommer
gynna varken mig eller Alva.

Det går fort mellan vaket läge och sömnläge ibland



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lättöl har jag hört kan vara bra för bröstmjölken

2012-03-06 @ 15:29:42
Postat av: Sara-mamma till Ebba

Nu såg jag inlägget, hehe. Förut kom bara bilderna upp för mig:S



Har precis samma problem och vet inte hur jag ska göra. Det är ju verkligen super jobbigt. Skönt iallafall att jag inte är ensam.

Om du kommer på något bra så förmedla gärna till mig:)

Kraaaam

2012-03-06 @ 17:40:46
URL: http://annasaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback