Älskade barn

Gårdagen blev fullspäckad. Vi var på öppna förskolan, Alva var glad som vanligt
men brydde sig inte om dom andra barnen utan pratade och skrattade med oss vuxna istället.
Jag la Alva på golvet bland dom andra en stund, men inte en reaktion. Tillslut så
vände hon på sig, ÄNTLIGEN! Sen hon gjorde det första gången så har hon ju "glömt" bort
hur man gjorde men nu vänder hon sig om titt som tätt. Lilla grodan.
Vi satt länge ute i solen igår så idag ligger jag inne med en väldigt snygg bränna. Kul.

Vaccinet var heller inget att oroa sig för. Alva grät när hon fick själva vaccinet
men med nappen och lite vyssvyss från mamma så var hon lika glad igen och kompis
med BVC-sköterskorna. Skönt att det gick så bra. Jag är SÅ stolt.

Denna morgon har jag suttit och ringt för dopbokning och nu har vi ett datum.
Hon ska bli döpt i Värmskogs kyrka i Värmland där jag en gång också
blev döpt. Ska bli supermysigt och så roligt.
Dopklänningen och kläderna hon ska ha på sig efteråt är köpta. Nu ska jag sätta
mig och kika på allt som hör till.

Favorit i repris ♥

image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback