Ledsen Alva

Att allt bara kan förändras på en handvändning är helt otroligt.
Natt till igår var Alva helt som vanligt och lika lätt att lägga som vanligt. Bara att ge henne välling, rapa, in i sängen, säga godnatt och sen går jag ut ur rummet och så somnar hon.
Igår hände något. På eftermiddagen blev hon gnällig och jättemammig. Jag kunde inte sätta ner henne utan att hon grät sig högröd i ansiktet. Jag försökte med allt, mat, bara tröst och kärlek, lek och bad. Inget hjälpte så hon fick hänga på min arm tills det blev dags för läggning. Då bröt det ut. Så fort jag satte foten i sovrummet för att lägga henne så började hon gråta i panik. Jag trodde att det bara var ren "jag-vill-inte-lägga-mig"-taktik, men så fel jag hade. Hon satt länge och grät i sängen. Jag tog upp henne och vi satte oss i soffan men inget hjälpte. Så vid 21.45 fick jag släcka för natten och lägga mig med henne men det hjälpte inte. Jag gick och vaggade henne länge, länge och vid 22.50 somnade hon äntligen. Dock vaknade hon en timme senare och grät i panik en halvtimme och inget hjälpte. Tillslut somnade hon i min famn men en timme senare var det igång igen.
Idag har jag känt mig överkörd och när hon började ikväll igen visste jag inte vart jag skulle ta vägen.
Nu har hon somnat i sin säng och jag hoppas hon sover för natten utan att vakna. Både hon och jag behöver det.
Vad kan det vara?..

En fridfull Alva ❤


Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

En tand, eller så drömde hon nåt :) Det går över ska du se ;)
Kram till dig!
Och till Alva <3

2012-11-08 @ 21:29:13
URL: http://chefenikjol.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback