28 april 2013

En söndag där det bjuds på blandade känslor. Jag är trött på att vara gravid, trött, kissnödig och orörlig. Jag känner mig som världens sämsta mamma och sambo, jag orkar inte göra något roligt. Samtidigt som jag känner såhär så känner jag mig glad och det kanske är för att jag vet att snart, s.n.a.r.t är alla dom sämre känslorna borta då lillebror är ute. Åh, vad jag ska ta igen dessa tråkiga veckor med Alva och Pierre, då tillsammans med en lillebror! ♥

Idag planeras det grillning. Till mig och Pierre blir det en fläskytterfilé som vi ska marinera i något gott och Alva ska få grilla korv. 
Under natten har Alva dock blivit dunderförkyld. Hon snorar och nyser som aldrig förr och det var jättejobbigt för henne inatt att ha nappen i munnen. Efter frukost har hon myst bredvid sin pappa och rätt som det va så sov hon. Så nu hoppas jag att hon får sova i minst två timmar och vakna upp lite piggare. 


Kommentarer
Postat av: Martina - gravid med lillebror

Förstår precis hur du känner! Hatar det där med att känna sig tråkig och man vill så mycket men kroppen säger ifrån.
Man vill kunna vara där mer och dem små förstår ju såklart inte att mamma mår dåligt på samma sätt. Ush, låt detta nu gå fort så man kan komma tillbaka till sig själv igen:)

Svar: Det är inte alls roligt, usch! Speciellt när det bjuds på fint väder och man skulle vilja gå ut och gå till någon rolig lekpark eller liknande, men man orkar inte. Nej, nu är det dags för lillebror att komma ut :-)
izabelladanngren.blogg.se

2013-04-28 @ 22:22:27
URL: http://Maella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback