Egentid

Hemkommen från BVC med lilla sjuklingen. Allt gick bra men det kommer komma ett eget inlägg om det senare.

Lilla hjärtat ligger och sover tungt i vagnen och det hoppas jag hon kommer göra ett tag till. Stora hjärtat är iväg och tränar. Jag ska försöka att hinna plugga en del nu när jag är, i princip, ensam. Pluggandet har börjat rulla på riktigt bra och jag försöker ta en stund varje dag till detta. 
Jag vet inte om jag kan kalla det egentid riktigt, haha, men det är något jag behöver göra i alla fall. 

Alva hade det riktigt jobbigt med sin hosta sent igår kväll. Jag och Pierre låg och tittade på en film i sängen med Alva sovandes mellan oss och helt plötsligt så får hon världens hostanfall. Den hostan hon har och det tjocka slem hon får upp gör ont så hon blir jätteledsen och när hon blir ledsen och gråter, hostar hon så det går runt i en ond cirkel. Igårkväll gick det nästan inte att trösta henne. Hon grät och grät, sträckte upp armarna i luften för att vi skulle ta upp henne när hon redan var i våra armar. Hon vill liksom krypa in i kroppen på oss. Stackarn ♥
Pierre tog henne och gick runt här hemma för att få henne att lugna sig medan jag skulle försöka att ringa till sjukvårdsupplysningen för att höra om det fanns något man kunde göra. Hostmedicin får hon och välling ville hon inte ha. Konstigt nog så var det ingen som svarade på 1177, har hänt mig förut och tycker det är väldigt dåligt. Har det hänt någon av er?

Dagens pluggmamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback