Rensar garderober

Pappan i familjen gick iväg för att träna tidigare idag så jag och Alva valde att börja med den förskjutna rensningen av sovrummets garderober. Där rensade vi ur bland Alvas kläder där det fanns lite som kunde läggas bort. Vi hittade alla påsar från Barnmässan som jag hade lagt undan utan att plocka upp och s.å.k.l.a.r.t gjorde vi plats för lillebror och hans kläder. Passade även på att torka ur alla lådor och sånt som man inte gör allt för ofta.
Pierre kom tillbaka från gymmet, hann precis att duscha och mamma och pappa ringer för att se om vi är hemma. Dom kom upp på kaffe och med sig hade dom lillebrors nytvättade kläder som mamma hade både strukit och lagt i storlekshögar, inplastade och fina. Älskade, underbara mamma ♥

När dom hade åkt så fortsatte jag med rensandet och kunde även vika in dom små kläderna. Det var en speciell känsla, att få vika in dom små kläderna nu när man vant sig vid Alvas storlek. Tänk att vi ska få ha en sån minigris i familjen igen, så mysigt!
Nu är jag helt slut, jumsken och fötterna ger sig till känna och jag får helt enkelt fortsätta någon annan dag. Nu är det mesta gjort. 
Jag ska ta med lilla lortgrisen in i duschen som gått utan kläder näst intill hela dagen, ihii!

Små kläder till lillebror ♥


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback