Tidskrävande vecka

Ja, den här veckan har varit tidskrävande. Minst sagt!
Jag har varit dunderförkyld och helst velat vara soffliggandes men det har inte hunnits med alls. Tidigare i veckan blev det både Rusta- och Ikeabesök för att inhandla lite som behövdes inför alla kalas.

I onsdags så var det meningen att jag, Pierre och Alva skulle gått och bada när Pierre kom hem men det blev ändrat ganska hastigt då det blev ett besök på barnakuten med Alva. 
Hon hade ett hårspänne i håret under dagen och plötsligt så var det borta. Hon hade länge stått bakom soffan och tittat ut genom balkongdörren, vilket hon brukar göra. Jag letade Ö-V-E-R-A-L-L-T. I kläder, på golvet, i soffan men det fanns ingenstans och jag var rädd att hon svalt det. Då det var ett plåt/metallspänne så blir det lite vasst ute i spetsen så ringde jag till rådgivningen och dom ville att jag skulle åka in för röntgen för att se om det låg i magen. Inne på akuten fick vi höra att det var bra att jag ringt eftersom hårspännet måste ut om det ligger i magen då det kan förstöra tarmar och liknanade, vilket kunde bli livshotande om man hade otur. 
Vi fick röntga och inget hårspänne låg i magen. PUST. Tack och lov! -och vi fick åka hem.
Vi tog bussen in och mötte Pierre. En sväng på stan, sen åkte vi hem.

Torsdagen gick åt till att inhandla både det ena och det andra för alla kalas vi har haft och ska ha.
Jag var även på ett möte om mina framtida studier som snart ska dra igång.

I fredags var vi återigen inne i Karlstad på förmiddagen för ett möte. Efter det var det bara att åka hem och börja förbereda maten och desserter för lördagens kalas.

Igår (lördag) var Alvas morbror, farmor, faster och kusin på besök från Linköping för att fira den snart 1åriga lilla tjejen. Hon fick jättefina presenter och vi bjöd på god mat. Vi åt oss alla mätta och blev sittandes i soffan innan vi dök på desserten som jag bakat. 
Några timmar senare åkte dom hem och Alva slocknade.

Idag har vi också haft kalas. Alvas ena uppsättning av mormor och morfar har varit här samt moster med familj. Återigen fick hon jättemycket fina presenter och vi märker nu mer än någonsin att vi är i behov av ett större boende. Haha.
Alva slocknade lika snabbt idag när kalaset var slut.

Tänk att min lilla groda fyller hela 1år imorgon! Känns som igår jag fick upp henne på bröstet för första gången samtidigt som det känns som hon alltid varit hos oss. En konstig men helt fantastik känsla! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback