Vinterkräksjukan

I lördags eftermiddag åkte jag och Alva hem till mamma och pappa för att spendera en natt där. Dom var bortbjudna en stund på kvällen till min farbror så jag och Alva var ensamma.
Allt fortsatte som vanligt, enda jag märkte var att Alva var gnällig, inget var bra. Jag gav henne kvällsgröten, badade henne, lekte lite och senare fick hon välling. Alva höll på att somna i mitt knä i soffan så jag gick in med henne till sängen. Där hann hon sova i två minuter innan jag märkte att hon börja kvälja. Jag satte henne upp och tänkte att hon kanske behövde rapa, att det var därför hon hade varit gnällig tidigare men så fel jag hade. Hon (ursäkta för informationen!) spydde ner hela mig, sängen och golvet. Vi gick mot badrummet för att stoppa ner både henne och mig i ett bad och på vägen till badrummet spydde hon ytterligare två gånger. Stackarn
Ner i badet och ringa till mamma och pappa som var på väg hem för att förbereda dom på vad som pågick där hemma. 
Alva fortsatte att spy i 6 timmar och mot slutet var hon så trött att hon låg, nästan livlös, i mitt knä och spydde. Jag grät för henne. Jag hatar när barn är sjuka, usch! 
Vi försökte att hålla henne vaken så länge som möjligt för att hon skulle få "spy klart" innan hon somnade. Vid 02 spydde hon sista gången för tillfället och hon sov gott den natten bredvid mamma för då var det min tur.

Kommande dag låg jag utslagen i soffan medan mamma och pappa tog hand om Alva. Alva spydde två gånger den dagen så imorgon vid lunch är vi "friskförklarade" och kan börja träffa folk igen.
Sen igår är vi hemma och Alva tyckte nog att det var skönt att komma hem till sitt. Hon lekte med ALLT. Kunde inte riktigt bestämma sig vad det var som var roligast. 

Jag kan inte tacka mamma och pappa nog mycket för allt dom gjort för mig dom senaste dagarna!
Kan inte sätta ord på hur mycket det har betytt! Jag älskar er ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback